جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید کولر گازی

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

راهنمای خرید کولر گازی

۳۹ بازديد

باتوجه به این که تابستان های ایران هوایی بسیار گرم دارد به همین دلیل اکثر مردم به سمت خرید کولر گازی می‌آیند که مطمعانا به دلیل وجود مدل های متنوع و فراوان در بازار دچار سردرگمی می‌شوند و نمیتوانند تصمیم درستی بگیرند به همین علت ما در این مقاله راهنمای خرید کولر گازی را برای شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر کولر گازی هیتاچی همراه ما باشید.

کولر گازی پنجره ای

این مدل از کولر گازی جزو ابتدایی و ساده ترین مدل های کولر است که کولر گازی پنجره ای به راحتی درپنجره و کانال مورد نظر قرار می‌گیرد که باید در هنگام خرید به ابعاد پنجره ای که میخواهید کولر را درون آن قرار دهید و ابعاد کولر توجه کنید که بعد از خرید مشکلی پیش نیاید.

قرار گرفتن کولر در پشت پنجره باعث می‌شود که سرما با کمی صدا باشد که درصورتی که این مشکل برای شما مهم نبوده اقدام به خرید آن کنید.

نکته

این نوع از کولر گازی ها مانند کولر های به روز و امروزی نیستند و از داشتن امکان کنترل از راه دور را ندارد و باید آن را به صورت دستی توسط دکمه های قرار گرفته بر روی بدنه دستگاه تنظیم کنید قبل از خرید به این نکته و شرایط انجام این کار نیز دقت بالایی را داشته باشید.

کولرگازی ایستاده

در این مدل از کولر گازی ها بر خلاف مدل های دیگر یک تیکه نیست و دارای یک تیکه داخلی و یک تکه خارجی است یعنی باید پنل اصلی را درون اتاق نصب کنید و کندانسور را بیرون از محل نصب کنید.این نوع از کولرگازی ها به دلیل پرتاب زیاد باد و دارا بئدن سرمای زیاد برای سالن های بزرگتر مناسب است.(این مدل از کولر هارا نمیتوانید مانند کولر های دیگر جا به جا کنید و باید در یک محل ثابت نصب شود.

کولرگازی اسپیلت

کولر گازی اسپیلت به دوقسمت تقسیم می‌شود که یک قسمت را باید در اتاق قرار دهید که به این قسمت پنل می‌گویند.و یک قسمت را برای نصب کردن به بیرون فضای اتاق ساخنه اند که وظیفه آن گرفتن هوای بیرون و خنک کردن آن و اشتراک گذاری آن از طریق پنل به داخل اتاق است که این مدل از کولر گازی امروزه جدید تریم و با کیفیت ترین کولر گازی های موجود در بازار است.

بیشتر: چرا کولر گازی اجنرال روشن نمی شود؟

کولرگازی با چه ظرفیتی را بخریم؟

راهنمای خرید کولرگازی بی تی یو یا یکای اندازه گیری ظرفیت کولر گازی است که میزان سرمایش دستگاه را مشخص می‌کند این به معنای سرعت بیشتر یا افزایش سرعت باد کولر گازی نیست بلکه فقط میزان سرمای کولر گازی با همان شدت باد است.

و برای اینکه بدانید برای  اتاق خود چه ظرفیتی را خریداری کنید باید از یک تعمیرکار مجاز در این زمینه سوال بپرسید.

تعداد افراد موجود در اتاق

یکی دیگر از علت هایی که در تایین ظرفیت برای خرید کولر گازی موثر است تعدا افراد موجود در اتاق هست که هرچه تعداد نفرات در اتاق بیشتر باشد باید کولر گازی با ظرفیت بالتری را خریداری کنید که در استفاده کردن از آن لذت ببرید و به هیچگونه مشکلی نیز بر نخورید.

بلندی سقف

یکی دیگر از علت های مهم و رایج در تایین ظرفیت کولر گازی ارتفاع سقف است ارتفاع سقف های ساختمان به طور معمولا بین دو و نیم الی سه متر است  درصورتی که ارتفاع سقف شما از 3 متر بیشتر است باید کولرگاری با ظرفیت بالاتر خریداری کنید. گردش هوا درصورتی که مناسب باشد باعث افزایش سرعت دما می‌شود اگر کولر گازی در جاهایی که گردش هوا به سختی در آن جریان دارد باید ظرفیت کولرگازی را افزایش دهید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شمارا  برای خرید کولر گازی راهنمایی کنیم تا در انتخاب خود شک نداشته باشد و به راحتی و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.