پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

۳۶ بازديد

ماشین لباسشویی بهترین انتخاب برای شستشوی لباس ها می باشد. این دستگاه می تواند تا حد زیادی در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی کند و لباس ها را با کیفیت بالا شستشو دهد. همانطور که می دانید ماشین لباسشویی برای شستشو نیاز به آب دارد. این آب توسط شیر برقی تامین می شود و به کمک شلنگ ورودی وارد دستگاه می شود. زمانی که آب وارد مخزن لباسشویی شد فرآیند شستشو آغاز گشته و با اضافه شدن مواد شوینده لباس ها شسته می شوند. یکی از مشکلاتی که ماشین لباسشویی ممکن است با آن مواجه شود داغ نشدن آب می باشد. ما در این مقاله به علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی می پردازیم.

  1. علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی؛ خرابی ترموستات
  2. خرابی تایمر علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی
  3. علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی؛ اشکالات در شلنگ آب گرم

 پیشنهاد مطالعه: نحوه تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی؛ خرابی ترموستات

یک علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی ترموستات می باشد. ترمسوتات یکی از قطعات مهم و تاثیر گذاردر ماشین لباسشویی می باشد. زمانی که المنت لباسشویی شروع به کار می کند فضای دیگ لباسشویی را گرم می کند. تا زمانی که این گرما در حد استاندارد باشد ترمسوتات وارد عمل نخواهد شد. اما وقتی فضای داخل لباسشویی بیش از حد گرم شود، ترمسوتات وارد عمل شده و دستور توقف فعالیت المنت را می دهد. زمانی که ترمسوتات لباسشویی دچار مشکل شود، در تشخیص دمای داخل دستگاه دچار مشکل می شود و همین امر موجب عدم گرم شدن آب می شود. برای حل این مشکل باید سریعا به تعمیر و یا تعویض ترموستات لباسشویی بپردازید.

 

خرابی تایمر علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی

خرابی تایمر را می توان دیگر علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی دانست. تایمر لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهم در لباسشویی می باشد. شما به کمک تایمر به انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر می پردازید و همچنین می توانید زمان برنامه را نیز مشخص کنید. عملکرد تمامی قطعات لباسشویی وابسته به تایمر می باشد. همانطور که می دانید هر برنامه شستشو مخصوص به یک جنس لباس می باشد. اگر شما برنامه مناسبی را انتخاب نکنید دمای آب به درجه مورد نظر شما نخواهد رسید. زیرا هر برنامه دارای دمای مخصوصی است تا در لباس ها در آن به خوبی و بدون آسیب تمیز شوند.

 بیشتر: راهنمای تعمیرات ماشین لباسشویی

علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی؛ اشکالات در شلنگ آب گرم

در بسیاری از خانه ها در قسمت زیر سینک شیر آب گرم وجود ندارد و یا شلنگ آب گرم به دلیل رسوب و فرسودگی به طور کامل مسدود شده است. در این مواقع باید برای پیدا کردن علت داغ نشدن آب ماشین لباسشویی به بررسی شلنگ ورودی آب گرم بپردازید. برای این کار باید به روش زیر عمل کنید:

  • طول شلنگ را بررسی کنید. اگر بیشتر از یک و نیم متر است آن را تعویض کنید.
  • در نقطه اتصال شلنگ به شیر آب یک فیلتر قرار دارد.این فیلتر را بررسی کنید.
  • در صورتی که این فیلتر کثیف شده بود آن را تمیز کنید.
  • اگر فیلتر به خوبی تمیز نشد باید آن را تعویض کنید.
  • لوله آب را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • شلنگ را بررسی کنید و در صورت خرابی و پوسیدگی آن را تعویض کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.