پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

علت اتومات نکردن یخچال

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

علت اتومات نکردن یخچال

۳۹ بازديد

 

یخچال یکی از وسایل خانگی است که می تواند مواد غذایی را در مدت زمانی طولانی نگهداری نموده و از فاسد شدن آن ها جلوگیری کند. برای انجام این کار یخچال نیاز به سرمای کافی دارد که در برخی مواقع به دلایل مختلف این سرما به خوبی ایجاد نمی شود. یکی از رایج ترین ایراداتی که در بسیاری از برندهای تولید کننده یخچال ها شاهد آن هستیم، اتومات نکردن یخچال است. در صورت اتومات نکردن یخچال مشکلات زیادی برای دستگاه ایجاد خواهد شد. از این رو باید در سریع ترین زمان برای بررسی و یافتن علت این مشکل در یخچال خود اقدام کنید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخساران در کرج به بررسی علت اتومات نکردن یخچال خواهیم پرداخت.

 

خرابی ترموستات علت اتومات نکردن یخچال

خرابی کمپرسور از دلایل اتومات نکردن یخچال

نشتی گاز علت اتومات نکردن یخچال

 

خرابی ترموستات علت اتومات نکردن یخچال

 

یکی از دلایل اتومات نکردن یخچال خراب بودن ترموستات آن است. ترموستات یکی از قطعاتی است که نقشی تعیین کننده در اتومات نکردن صحیح یخچال فریزر دارد. خرابی ترموستات از رایج ترین ایراداتی است که می تواند منجر به این ایراد در یخچال ها گردد. با خرابی ترموستات ممکن است سرمای یخچال کاهش پیدا کرده و مشکلات زیادی ایجاد شود. از نشانه های خرابی ترموستات در زمان اتومات نکردن یخچال می توان به یخ زدن برخی مواد غذایی درون یخچال اشاره کرد. در صورت خرابی ترموستات حتما باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام نمایید.

 

 

خرابی کمپرسور از دلایل اتومات نکردن یخچال

 

معیوب بودن کمپرسور نیز می تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. برای عیب یابی این قطعه که وظیفه ایجاد سرما و هوای سرد را در یخچال برعهده دارد، باید به بررسی موارد مختلفی بپردازید. به طور کلی صدایی که در یخچال ها در زمان اتومات کردن به گوش می رسد، از قطعه کمپرسور است. هنگامی که کمپرسور صدای عجیبی از خود بروز می دهد، نشان از خرابی آن دارد. در بسیاری از مواقع حتما نیاز نیست که کمپرسور کاملا سوخته باشد. یخچال ها در صورت خرابی کمپرسور می توانند سرما در خود داشته باشند. با این حال با خراب شدن کمپرسور باید نسبت تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید. برای حل این مشکل در یخچال های دلونگی می توانید با نمایندگی تعمیرات دلونگی در شهریار تماس بگیرید.

 

نشتی گاز علت اتومات نکردن یخچال

 

یکی از اصلی ترین دلایل اتومات نکردن یخچال ها به خصوص در مدل های قدیمی آن نشت گاز و کم شدن گاز یخچال است. با کم شدن گاز کمپرسور از قدرت کافی برخوردار نبوده و نمی تواند عملکرد صحیح خود را داشته باشد. از نشانه های بروز این می توان به یخ زدن قسمتی از جایخی اشاره کرد. اگر صفحه سرمای این یخچال ها خیس شده باشد و برفک های نامتوازن در این صفحه ایجاد شده باشد، نشان دهنده نشت گاز از آن ها می باشد. نشتی گاز یخچال باعث می شود تا سرمای آن کم شود. ممکن است فریزر یخ نزد و مواد غذایی خراب شوند، از این رو نیاز به شارژ گاز یخچال خواهید بود. از آنجایی که شارژ گاز یخچال یک کار تخصصی بوده و نیاز به امکانات خاصی دارد، برای شارژ گاز یخچال خود نیز حتما باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. در این مورد در یخچال های نف می توانید از متخصصان نمایندگی تعمیرات نف در فردیس کمک بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.