جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

مایکروفر چیست و چطور کار می کند؟

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

مایکروفر چیست و چطور کار می کند؟

۱۴۲ بازديد

بی تردید مایکروفر یکی از برترین اختراعات دست بشر در قرن 20 میباشد که میلیون ها نفر از آن در تمام دنیا استفاده میکنند. تا به حال شده به این مسئله فکر کنید که چند بار در روز از مایکروفر استفاده می کنید. دیرتان شده و می خواهید سر کار بروید، زمانی برای درست کردن صبحانه ندارید. عادت دارید نان تان را در فریزر یا یخچال نگهداری کنید، سریعاً آنها را از یخچال بیرون آورده و درون مایکروفر می گذارید و در مدت چند دقیقه نان داغ آماده برای خوردن دارید. مجبورید بدون وقفه تا بعد از ظهر کنید، ساعت 3 بعد ازظهر گرسنگی زیاد شما را اذیت می کند، از دوست تان می خواهید تا یک ساندویچ سرد برای تان بگیرد. آن را در مایکروفر آبدرخانه ی اداره می گذارید تا گرم شود. بعد از آن روز بلند و پر از مشغله وقتی به  خانه بر می گردید آنقدر خسته هستید که توان درست کردن هیچ چیز را ندارید، لازانیای شب گذشته را برداشته و داخل مایکروفر می گذارید و آن را با لذت در حالیکه مانند شب قبل گرم شده نوش جان می کنید. بیشتر بخوانید

همانطور که می بینید این دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیار هم بین مردم کاربرد دارد چرا که با سرعت بسیار بالایی غذاها را برای شما آماده می کند. این وسیله­ی پرکاربرد از نظر مصرف برق هم بسیار کم مصرف و پربازده است چرا که تنها غذا را گرم می کند و از نظر تئوری کل محفظه ی مایکروفر را گرم نمی کند. در این مقاله سعی شده تا راز پنهان این دستگاه دوست داشتنی را برای تان توضیح دهیم.

جای تعجب نیست که این دستگاه از موج­های کوتاه برای گرم کردن غذا استفاده می کند. مایکروفرها نوعی موج دارند که بین دو موج رادیویی و تابش مادون قرمز در یک فضای الکترومغناطیسی قرار گرفته اند. در این وسایل، فرکانس استفاده شده تقریباً برابر با 2450 مگاهرتز (برابر با 2.45 گیگاهرتز است).

امواج در این دامنه ی فرکانس خصوصیات جالبی دارند: توسط آب، چربی و شکر جذب می شوند. وقتی جذب می شوند تبدیل به حرکت های اتمی می شوند و گرما تولید می کنند. این امواج دارای خصوصیت جالب دیگری هم هستند: پلاستیک، شیشه یا سرامیک قادر به جذب آنها نیستند. فلز این امواج کوتاه را منعکس می کند و به همین دلیل است که ظرف های فلزی را نباید داخل مایکروفر گذاشت. به همین دلیل است که این دستگاه ها دیوارهای فلزی دارند، هدف شان انعکاس امواج است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.