جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

بررسی دلایل خنک نکردن اسپلیت چیست؟

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

بررسی دلایل خنک نکردن اسپلیت چیست؟

۱۶۱ بازديد

در این مقاله به بررسی دلایل خنک نکردن اسپلیت خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید....

یکی از مشکلاتی که در استفاده از کولر گازی رخ میدهد، خنک نکردن کولر گازی است. در میان افرادی که درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی خودشان را در "خدمت از ما" ثبت می‌کنند، از عدم توانایی کولر برای خنک کردن محیط گلایه دارند و همان گونه که می‌دانید در تابستان نبود کولر، تحمل شرایط را سخت خواهد کرد.

 

در نتیجه در ابتدا توصیه ما بر این است قبل از خرید کولر گازی، ابتدا تحقیق کرده و بهترین برند از نظر کیفیت و عملکرد را انتخاب نمایید؛ اما ممکن است حتی بهترین کولر هم دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر داشته باشد که خنک نکردن کولر گازی یکی از مشکلات رایج در این وسیله است.

قبل از این که به بررسی مهمترین علت خنک نکردن کولر گازی بپردازیم، اکیدا توصیه می کنیم که به محض حس کردن گرم بودن باد کولر، حتما دستگاه را خاموش کنید؛ چرا که ممکن است دستگاه بسوزد. تا زمانی که علت خنک نکردن کولر گازی را کشف نکرده و مشکل همچنان پابرجا وجود دارد، به هیچ عنوان به فکر استفاده از کولر نباشید.

 

علت خنک نکردن انواع کولر گازی:

عوامل مختلفی در خنک نکردن کولر گازی موثر هستند که حتی برخی از آن ها منجر به سوختن موتور خواهند شد. این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید علت خنک نکردن کولر گازی را یافته و در صورت امکان، خودتان مشکل را رفع کرده و یا از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید:

 

فیلتر هوای کولر کثیف شده است

اولین علت خنک نکردن کولر گازی کثیف شدن فیلتر هوا کولر است. به محض که متوجه شدید باد کولر خنک نیست، ابتدا به سراغ پنل خارجی رفته و آن را باز کنید. فیلتر را به دقت بررسی نماید که آیا تمیز هست یا خیر. زمانی که هوا وارد کولر می شود، آلاینده ها  و ذرات معلق در هوا در فیلتر هوا به دام می افتد تا هوای ورودی به داخل ساختمان تصفیه شود.

 

اگر حجم آلودگی‌ها در فیلتر زیاد شود، باعث می‌شود که جریان هوا در آن مسدود شده و در نتیجه هوا به خوبی نمی‌تواند در داخل کولر جریان داشته باشد؛ همین موضوع منجر به خنک نکردن کولر گازی خواهد شد.
منبع:
http://tamireaval.rozblog.com/post/27

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.