جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

دلیل روشن نشدن شعله، کم بودن شعله و جرقه نزدن اجاق گاز

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

دلیل روشن نشدن شعله، کم بودن شعله و جرقه نزدن اجاق گاز

۱۶۵ بازديد
مشعل‌های خیس یا کثیف

بیشتر مسایل مربوط به شعله به خاطر این است که سوراخ‌های سرشعله بعد از تمیزکاری یا سریز شدن غذا گاز مسدود شده است. اگر اجاق گاز را تازه تمیز کرده باشید، ممکن است رطوبت داخل مشعل وجود داشته باشد. جرقه‌زن به صورت پیوسته جرقه خواهد زد ولی شعله روشن نمی‌شود تا زمانی که خشک شوند. بیشتر بخوانید

قبل از تمیزکاری، برق و گاز را از اجاق گاز قطع کنید. بعد از تمیز کردن شعله و سرپوش آن، آب باقیمانده را با استفاده از یک سشوار یا قرار دادن داخل فر خشک کنید. وقتی خشک شدند، آن‌ها را به صورت صحیح سرجای‌شان قرار دهید، گاز و برق را وصل کرده و سعی کنید که اجاق را دوباره روشن کنید. شاید ۱۰-۱۲ بار جرقه زدن لازم باشد تا شعله گاز روشن شود.

الکترودهای جرقه‌زن به درستی سرجایشان قرار ندارند.

اول، مطمئن شوید که همه شعله‌ها بسته و سرد هستند. میله‌های آهنی و درپوش مشکی شعله را بردارید، تا اینکه بتوانید الکترودهای سرامیکی سفید را ببینید. اگر موقعیت و فاصله‌ی الکترود با شعله درست نباشد، با انگشت خود آن را تنظیم نمایید.


سرپوش یا سرشعله در جای درست نیست

مطمئن شوید که سرشعله‌ها در جای صحیح روی اجاق گاز قرار دارند. همچنین مطمئن شوید که سرپوش با سرشعله مطابقت دارد. سرپوش سیاه رنگ اگر درست قرار داده شده باشد، به صورت صاف و متناسب قرار می‌گیرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.