جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

عیب یابی ماکروفر پاناسونیک

امداد آی.پی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران

عیب یابی ماکروفر پاناسونیک

۳۳۶ بازديد

چرا سینی‌گردان ماکروفر پاناسونیک نمی‌چرخد؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

چرخش سینی‌گردان باعث می‌شود تا حرارت به‌طور یکنواخت به همه‌جای ماده غذایی برسد و درنتیجه غذای شما کاملاً پخته شود. اگر سینی گردان ماکروفر پاناسونیک شما نمی‌چرخد این بخش از مقاله "آموزش تعمیرات ماکروفر پاناسونیک " را به دقت دنبال کنید تا با چگونگی رفع این مشکل آشنا شوید.

موتور محرک: بیشتر دستگاه‌های ماکروفر پاناسونیک دارای یک سینی چرخان هستند که دارای یک کوپلر و یک غلتک هدایت‌کننده است. کوپلر وغلتک توسط موتور محرک کار می‌کنند. اولین و مهم‌ترین علت نچرخیدن سینی‌گردان ممکن است عمل نکردن موتور محرک آن باشد. برای دسترسی به موتور محرک باید پنل پایینی را بردارید زیرا این قطعه معمولاً در کف دستگاه قرار دارد. اگر صدایی مثل ساییده شدن از این بخش بگوش می رسد یا اصلاً توان لازم برای چرخش سینی را تأمین نمی‌کند، موتور محرک را تعویض کنید.

کوپلر سینیگردان: اگر قصد دارید کوپلر سینی‌گردان را بررسی کنید، ابتدا باید سینی و غلتک هدایت‌کننده را خارج کنید. بیشتر دستگاه‌ها یک کوپلر سه وجهی دارند که به راحتی از شفت جدا می‌شود. در سایر مدل‌ها ابتدا باید موتور را جدا کنید و سپس دهانه کوپلر را که به شفت متصل است از نظر شکستی و آسیب بررسی کنید.

غلتک راهنما ماکروفر پاناسونیک: غلتک هدایت‌کننده در زیر سینی قرار دارد. این بخش به چرخیدن سینی‌گردان کمک می‌کند. غلتک هدایت‌کننده با مشارکت کوپلر و موتور، سینی را می‌چرخاند. برای بررسی کوپلر سینی را بردارید و این بخش را بررسی کنید. در صورت مشاهده علائمی از خرابی و فرسودگی آن را تعویض کنید.
تعمیرگاه مجاز مایکروفر پاناسونیک در تهران

چرا فن ماکروفر پاناسونیک کار نمی‌کند؟ برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

عدم عملکرد صحیح فن ماکروفر پاناسونیک به راحتی و تنها از روی علائم و صداهای ایجاد شده قابل‌تشخیص است. با دنبال کردن مراحل نامبرده در مقاله آموزش تعمیرات ماکروفر پاناسونیک و با به‌کارگیری دقت کافی می‌توانید مشکل فن دستگاه را برطرف کنید. دقت داشته باشید که پیش از برطرف شدن مشکلات مربوط به فن از استفاده از دستگاه خودداری کنید؛ زیرا ممکن است بیش از حد گرم شود و حادثه‌آفرین باشد.

فیلتر ذغالی ماکروفر پاناسونیک: اگر فن خروجی دستگاه شما از کار ایستاده است مشکل را می‌توانید در زغال ماکروفر پاناسونیک جستجو کنید. این فلیترها بیشتر در ماکروفر پاناسونیکهای توکاری که در بالای گاز نصب می‌شوند قرار دارند. کار این فیلتر زغالی جذب بو و آلودگی ناشی از پخت‌وپز ‌است. تجمع این آلودگی‌ها به ‌مرور زمان موجب انسداد فیلتر زغالی می‌شود. تعویض فیلتر در تمام لوازم خانگی باید هرچند وقت یک‌بار انجام شود. فیلتر زغالی ماکروفر پاناسونیکها نیز از این قاعده کلی پیروی می‌کنند. محل قرارگیری این فیلتر غالباً در پشت خروجی هوای گریل است.

 فیلتر چربی ماکروفر پاناسونیک: دلایل عمده مشکل عدم عملکرد فن را می‌توان کثیفی فیلترها دانست. فیلتر چربی، روغن غذا را جذب می‌کند تا سیستم فن خروجی تمیز بماند. مسدود شدن و تعویض فیلتر چربی یک موضوع روتین است که هرچند وقت یک‌بار باید انجام شود. فیلتر چربی معمولاً در کف ماکروفر پاناسونیکها توکار قرار دارد و با استفاده از گیره در جایش فیکس شده است. با شستشو این بخش با استفاده از آب و صابون چربی‌های موجود در آن را از بین ببرید. در صورتی که تجمع چربی زیاد است می‌توانید آن را تعویض کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.